22/12/09

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΔΗΜ. ΑΡΧΗ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ

Νεαπόλεως 25, arpa_vyrona@yahoo.gr, http://aristeriparemvasivyrona.blogspot.com


ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ & ΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ

10 μήνες πριν από τις επόμενες δημοτικές εκλογές, η δημοτική αρχή αποφασίζει για κατασκευή έργων το 2010 προϋπολογισμού 34,695 εκ. € . Το ποσό είναι αστρονομικό. Για να έχουμε μέτρο σύγκρισης το 2009 προϋπολογίστηκαν έργα 18, 417 εκ. € και από αυτά έχουν υλοποιηθεί μέχρι 30/11/2009 έργα αξίας 2, 222 εκ. €.

Ένα από τα έργα που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό είναι η κατασκευή παιδικού σταθμού στην οδ. Γρανικού & Ζακύνθου σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου. Για το έργο αυτό έχουν γραφτεί πολλά στις εφημερίδες, αφού 5 εργοληπτικές οργανώσεις ανέφεραν καταγγελίες για υπερβολικούς προϋπολογισμούς και σημαντικές διαφορές στις τιμές ανάμεσα στους 11 δήμους που κατασκευάζουν πανομοιότυπα κτίρια (ο Δήμος Βύρωνα περιλαμβάνεται στους έχοντες ψηλές τιμές), όπως και για αδιαφανείς διαδικασίες στη δημοπράτηση.
Ανεξάρτητα από τα συμφέροντα και τις σκοπιμότητες που μπορεί να υπάρχουν από τους εργολήπτες, το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, αφού αφορά έργο που ο δήμος Βύρωνα το προϋπολογίζει για 3,495 εκ. €.
Το έργο με απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής (συμμετέχουν μόνο εκπρόσωποι της δημοτικής εξουσίας και της αξιωματικής αντιπολίτευσης) προγραμματίστηκε να δημοπρατηθεί στις 15/12/2009. Μετά τις καταγγελίες στις 18/11 προς το Δήμο Βύρωνα και τα Υπουργεία Εσωτερικών και Υποδομών το έργο συζητήθηκε σε δημοτικό Συμβούλιο στις 30/11 και η δημοτική αρχή μίλησε για αναβολή δημοπράτησης επ’ αόριστον. Κατόπιν αυτού ήρθαν στα χέρια μας και τα στοιχεία για το έργο και στο επόμενο δημοτικό Συμβούλιο στις 18/12 η δημοτική αρχή μίλησε για δημοπράτηση του έργου στις 5/1/2010, χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα.
Από τα στοιχεία του έργου (τεύχη δημοπράτησης και ενημερωτικό σημείωμα της Τεχν. Υπηρεσίας που συντάχτηκε κατόπιν των καταγγελιών για να αιτιολογήσει το κόστος) εντοπίζουμε ότι υπάρχουν διαφορές ακόμα και στα μέτρα που θα οικοδομηθούν. Τα τεύχη αναφέρουν επιφάνειες άνω του εδάφους 640 τετρ. μέτρα, ημιυπαίθριους, 151 τετρ. μέτρα και υπόγειο 303 τετρ. μέτρα και το ενημερωτικό σημείωμα αναφέρει επιφάνειες άνω του εδάφους 888 μέτρα, προσθέτοντας τους ημιυπαίθριους (αλλά 640+151 = 791 τετρ. μέτρα) και υπόγειο 349,84 τετρ. μέτρα. Δηλαδή, αυξάνουν τα μέτρα κατά 97 άνω του εδάφους και κατά 46 στο υπόγειο, σε μια προσπάθεια να φαίνεται ότι το κόστος ανά τετραγωνικό είναι μικρότερο.
Το κόστος για το έργο φαίνεται να αντιστοιχεί σε 5.461 € για κάθε τετραγωνικό μέτρο άνω του εδάφους. Ο κ. δήμαρχος ακόμα και αν υπολογίζει ότι θα κλείσει τους ημιυπαίθριους, όπως δηλώνει, το κόστος πάει στα 4.413 €. Αλλά ακόμα και αν δεχτούμε, όπως δήλωσε ο κ. δήμαρχος, ότι θα αξιοποιηθούν ως αίθουσες και τα υπόγεια, το κόστος κατασκευής, που πέφτει στα 3.190 € το τετρ. μέτρο, είναι τεράστιο. Να λάβουμε υπόψη ότι το οικόπεδο είναι ιδιοκτησία του δήμου και ότι ο ΟΣΚ κατασκευάζει αυτά τα κτίρια με κόστος περίπου 1.200 € το τετρ. μέτρο, ενώ πρόσφατα στην Πεύκη δημοπρατήθηκε παιδικός σταθμός με 1.030 € το τετρ. μέτρο.
Η πολιτική ευθύνη για τις αποφάσεις και τις διαδικασίες που αφορούν τα τεχνικά έργα και τον τρόπο λειτουργίας των Τεχνικών Υπηρεσιών, όπως και όλου του δήμου, ανήκει στη δημοτική αρχή. Αυτό είναι φανερό γιατί και σε προηγούμενα τεχνικά έργα έχουμε διαπιστώσει και αποκαλύψει «νόμιμες» παρατυπίες.
Να θυμίσουμε πως η απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου για κατασκευή υπόγειου γκαράζ και πλατείας στο χώρο, δίπλα στο παλιό δημαρχείο, μεταλλάχθηκε με κατασκευή ενός πολυώροφου γκαράζ, με βάση όρο που υπήρχε πονηρά στη σύμβαση του Δήμου με την εταιρεία και της έδινε το δικαίωμα να αλλάξει τη μορφή του έργου.
Να θυμίσουμε την επέκταση του στίβου μήκους 395 μέτρων κατά 5 μέτρα που κόστισε κατά 45% άνοδο της αρχικής τιμής του έργου.
Να θυμίσουμε ότι για το κολυμβητήριο που ποτέ δεν έγινε στα Νταμάρια, η κατασκευαστική εταιρεία – ανάδοχος αποζημιώθηκε αδρά.
Αυτά και άλλα πολλά δείχνουν τον τρόπο που λειτουργεί το κράτος και οι δήμοι ως φορείς αναδιανομής του πλούτου υπέρ των ισχυρών του χρήματος και τις πολιτικές ευθύνες αυτών που διαχειρίζονται την κεντρική και τοπική εξουσία.

Καλούμε τη Δημ. Αρχή να μην προχωρήσει στη δημοπράτηση με αυτούς τους όρους. Οι παιδικοί σταθμοί στο Βύρωνα είναι απαραίτητοι και επείγοντες, αλλά δεν θα κλείσουμε τα μάτια σε αδιαφανείς και παράτυπες διαδικασίες. Οι καθυστερήσεις σε έργα για τις ανάγκες των κατοίκων μεθοδεύονται για να εκβιάσουν λύσεις κομμένες στα μέτρα τους. Η κάλυψη των κοινωνικών αναγκών δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι και αφορμή για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και τελικά σε βάρος των κατοίκων. Εμείς δηλώνουμε ότι μόνο ο συλλογικός αγώνας θα φέρει ανατροπές των αντιλαϊκών πολιτικών και καλούμε τις Βυρωνιώτισσες και τους Βυρωνιώτες να αντισταθούν σε αυτές και να καταδικάσουν τις δυνάμεις που τις ασκούν.
Καμιά εμπιστοσύνη στους διαχειριστές και τους επίδοξους διαχειριστές των αντιλαϊκών πολιτικών.

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2009