15/10/09

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΠΟΛΥΩΡΟΦΟΥ ΠΑΡΚΙΝΓΚ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ

Η ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ - Ο ΔΗΜΟΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ

ΠΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.

Ο Δήμος παλιότερα απαλλοτρίωσε ιδιοκτησίες στην περιοχή του παλιού Δημαρχείου, με χρήματα των κατοίκων και σκοπό την κατασκευή πλατείας.
Η δημοτική αρχή του κ. Χαρδαλιά εξήγγειλε ότι θα κάνει στο χώρο πλατεία και υπόγειο γκαράζ και προχώρησε σε διαγωνισμό για την ανάθεση της κατασκευής και εκμετάλλευσης του χώρου σε κατασκευαστική εταιρεία. Στο διαγωνισμό εμφανίστηκαν μόνο 2 εταιρείες. Την κατασκευή υπόγειου γκαράζ ανέλαβε η Παντεχνική. Ο δήμαρχος σε φυλλάδιο του για τα πρώτα 3 χρόνια διοίκησης διαφημίζει το έργο με αριθ. 89 ως υπόγειο και λίγες μέρες πριν τις δημ. εκλογές του 2006 κάνει εγκαίνια. Χωρίς να υπάρξει κάποια αλλαγή απόφασης του Δημ. Συμβουλίου ξαφνικά το έργο μετατράπηκε με μεθόδευση, που υπήρχε σε όρο της σύμβασης, σε πολυώροφο γκαράζ και ξεκίνησε, παρά τις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων. Το σκάνδαλο είναι προφανές. Καλύπτεται όμως με μπόλικη διαφήμιση.
Σήμερα, Οκτώβρης 2009, γίνονται δεύτερα εγκαίνια του ίδιου πάρκινγκ πάλι ένα χρόνο πριν τις δημοτικές εκλογές. Στον τύπο διαβάζουμε ότι το έργο θα δώσει λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου. Διαθέτει 120 θέσεις στάθμευσης ( δεν αναφέρει βέβαια ότι είναι με πληρωμή όπως και σε όλα τα ιδιωτικά πάρκινγκ), 400 τ.μ. νέων χώρων πράσινου ( που είναι; ψάχνουμε και δεν τα βρίσκουμε) και 1.300 μέτρα δρόμου ήπιας κυκλοφορίας (και αυτά αόρατα).
Ο δήμαρχος χαρίζει δημόσια γη σε κατασκευαστική εταιρεία για εκμετάλλευση και διαφημίζει το γκαράζ ως μέγας χορηγός της. Μεσολαβεί ώστε το γκαράζ της Παντεχνικής να έχει πελάτες. Αναρωτιόμαστε : Γιατί αφού το γκαράζ είναι του κ. Μπόμπολα το εγκαινιάζει ο κ. Χαρδαλιάς ;

Με τη νεοφιλελεύθερη-συντηρητική πολιτική της δημοτικής αρχής, ο δήμος μετατρέπεται σε μεσάζοντα ιδιωτικών συμφερόντων, υποβαθμίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του και ταυτόχρονα η ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Μελέτες επισημαίνουν ότι στο λεκανοπέδιο υπάρχουν εκατομμύρια αυτοκίνητα και με το ρυθμό αύξησής τους το πρόβλημα στάθμευσης θα επιδεινωθεί. Αποτέλεσμα μιας πολιτικής που γύρω από το αυτοκίνητο και τη γιγάντωση της πόλης έχει στήσει μια καλολαδωμένη μηχανή κέρδους και εκμετάλλευσης με θύματα την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον. Με αυτή την πολιτική ο δήμος συναινεί και στην κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό που θα καταστρέψουν το βουνό, αλλά και θα υποβαθμίσουν τη ζωή στην πόλη.

Θεωρούμε ότι η κατασκευή ιδιωτικών και επί πληρωμή γκαράζ δεν λύνει το εντεινόμενο πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης, όσο ακολουθείται αυτή η πολιτική της πριμοδότησης της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου και της γιγάντωσης της πόλης, που πολλαπλασιάζει τα αυτοκίνητα και πολυόροφα κτίρια με απίστευτη ταχύτητα.
Το πρόβλημα της στάθμευσης συνδέεται συνολικά με το θέμα αυτοκίνητο, δόμηση, πόλη. Θέλει συνολική αντιμετώπιση με άλλα κριτήρια που κέντρο θα έχουν τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, άλλη πολιτική που δεν θα μετρά την ανάπτυξη με τους νόμους της αγοράς και του κέρδους και θα συγκρούεται με τα ιδιωτικά συμφέροντα. Απαιτείται:

- Δημόσια, δωρεάν, ποιοτική και αξιόπιστη συγκοινωνία που να καλύπτει τις ανάγκες και να συμβάλλει στον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ..
- Εξυπηρέτηση του Βύρωνα με γραμμή του μετρό. Να καλυφτούν οι διαδρομές από και προς την Πανεπιστημιούπολη-Πολυτεχνιούπολη από την πόλη μας.
- Όχι στην εμπορευματοποίηση της ανάγκης για χώρους στάθμευσης και στην κερδοσκοπία των εταιρειών.
- Ανθρώπινη ζωή σε ανθρώπινη πόλη.

ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΙ Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ – ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ.
Οκτώβρης 2009