28/2/09

ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΓΙΑ Π.Σ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ

1) Σχέδιο Προεδρικού διατάγματος για τον Υμηττό

Προβλέπει τη μετατροπή του Υμηττού σε «αστικό πάρκο», όπως Λυκαβηττός, Τουρκοβούνια. Καταργεί την προστασία του ως «δασικό χώρο». Επιτρέπει σε δήμους και κράτος νέες κατασκευές, νομιμοποιεί τις αυθαίρετες βιομηχανικές, οικιστικές, αθλητικές, «κοινοφελείς» εγκαταστάσεις μέσα στο δάσος. Δημιουργεί 9 ζώνες για διάφορες χρήσεις στο Υμηττό και θεσμοθετεί «ειδική ζώνης πάρκου κεραιών». Αποδέχεται τα στρατόπεδα και τις εμπορικές δραστηριότητες τους, ακόμα και το βενζινάδικο. Αφήνει ανοιχτό το θέμα διεκδικήσεων Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε διάφορα σημεία του Υμηττού. Ακόμα και στην Α’ ζώνη προβλέπει τη δημιουργία «Θεματικού Πάρκου». Στη Β’ Ζώνη επιτρέπει δόμηση αναψυκτηρίων, εγκαταστάσεων αθλητισμού, πολιτιστικών εκδηλώσεων, νοσοκομείων, διδακτηρίων, ορφανοτροφείων, ασύλων. Τέλος προβλέπει οδικά έργα υπερτοπικής σημασίας.
Είναι φανερό ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και ανοίγει το δρόμο για την καταστροφή του δάσους. Η προώθηση του προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στο δάσος και το πράσινο του βουνού. Έχουμε υποχρέωση απέναντι στις επόμενες γενιές να κινητοποιηθούμε και να μην επιτρέψουμε να προχωρήσει. Αντιμετωπίζει τον Υμηττό όπως αντιμετωπίζεται και κάθε ελεύθερος δημόσιος χώρος από το κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του ως νέος τομέας εκμετάλλευσης. Θυσιάζει το περιβάλλον στην αγορά και στην κερδοφορία του κεφαλαίου, σύμφωνα με τις επιταγές του ακολουθούμενου μοντέλου ανάπτυξης που εξόφθαλμα πλέον ταυτίζεται με τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών και των επιχειρήσεων που κινούνται γύρω από τα μεγάλα έργα και το αυτοκίνητο (κατασκευαστικοί όμιλοι, αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές, κ.α.). Σχετίζεται άμεσα με τα γενικότερα συμφέροντα για τη οικιστική επέκταση της Αθήνας και έξω από το λεκανοπέδιο.

2) Για τους νέους αυτοκινητοδρόμους
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία τους θα είναι τεράστιες και στη διάρκεια των έργων και μετά. Μεγάλα τμήματα του δάσους θα καταστραφούν από την κατασκευή των επιφανειακών τμημάτων, του κόμβου και της σήραγγας. Σχετίζονται με μεγάλα συμφέροντα και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σε περιοχές όπου προβλέπεται επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού είχαμε το περσινό καλοκαίρι πυρκαγιές από εμπρησμούς. Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις γύρω από τα υπέργεια τμήματα των αυτοκινητοδρόμων να ξεφυτρώσουν νέα κτίσματα (καταστήματα, βενζινάδικα, αναψυκτήρια κλπ) σε βάρος του πράσινου.
Το δάσος του Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα θα θιγεί ιδιαίτερα γιατί, πέρα από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, προβλέπεται η κατασκευή τεράστιου κόμβου στην περιοχή του Σακέττα, εκεί όπου είχαμε τη μεγάλη πυρκαγιά το 2006, σε βάρος πολλών στρεμμάτων πρασίνου.
Η περιοχή του Κουταλά θα γίνει αγνώριστη. Ενώ μέχρι τώρα έχουμε δίπλα στη γειτονιά μας ένα πνεύμονα πρασίνου που μπορείς να περπατήσεις και να βρεθείς δίπλα στη φύση, μετά θα έχουμε ένα αφιλόξενο και εχθρικό χώρο για τους περιπατητές με τον μεγαλύτερο κόμβο στο λεκανοπέδιο, με αυτοκινητόδρομους επίγειους και υπέργειους, αερογέφυρες, είσοδο-έξοδο σήραγγας και τον τεράστιο όγκο καυσαερίων που θα διοχετεύει.
Ταυτόχρονα με την σύνδεση, μέσω σήραγγας, του κόμβου Σακέττα με τα Μεσόγεια χιλιάδες αυτοκίνητα θα περνούν καθημερινά από τους δρόμους του Βύρωνα μετακινούμενα ανάμεσα στο κέντρο της Αθήνας και τα Μεσόγεια. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα γίνει όταν στους ήδη σε κυκλοφοριακή συμφόρηση δρόμους του δήμου μας προστεθούν και κάποιες χιλιάδες νέα αυτοκίνητα. Οι δρόμοι αυτοί σχετίζονται άμεσα με τα γενικότερα συμφέροντα με την εξυπηρέτηση των εμπορικών συμφερόντων από το λιμάνι του Πειραιά και το νέο αεροδρόμιο, την αγοραία ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας. Αναπαράγουν τις κοινωνικές ανισότητες με την ανάπτυξη ενός ιδιωτικού οδικού δικτύου για τους λίγους με την παραχώρησή του σε ιδιωτική εκμετάλλευση και την πληρωμή διοδίων για τη χρήση του. Δεν έχουν σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των κατοίκων για μετακινήσεις με ποιοτικά, φτηνά, αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Από τη δημοτική πλειοψηφία του κ. Χαρδαλιά δεν περιμένουμε να υπάρξει αντίδραση. Έχουμε βάλει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και ποιεί την νίσα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι μόνο η μαζική και ενωτική κινητοποίηση των κατοίκων μπορεί να ματαιώσει τα σχέδια τους. Με την επιτροπή Πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού και με πρωτοβουλίες κατοίκων και άλλες κινήσεις των γύρω περιοχών θα δώσουμε τη μάχη με πολύμορφες δράσεις και παρεμβάσεις για να ενημερώσουμε τους κατοίκους και να κινητοποιηθούμε όλοι μαζί ώστε αποσυρθεί το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Να μην προχωρήσει η επέκταση της Δυτ. Περιφεριακής Υμηττού. Να μην γίνει κατασκευή του κόμβου στον Κουταλά και της σήραγγας στον Υμηττό. Άμεση αναδάσωση των καμένων περιοχών. Πλήρη προστασία του Υμηττού. Απομάκρυνση όλων των χρήσεων από τον Υμηττό και απαγόρευση της εκμετάλλευσής του από τους δήμους, το κράτος, την εκκλησία, το κεφάλαιο με εργοτάξια, στρατόπεδα, εμπορικές και οικιστικές χρήσεις, διεκδικητές, καταπατητές, «κοινωφελείς» χρήσεις, αυτοκινητόδρομους, κ.α. για ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς με ποιοτικές, αξιόπιστες και δωρεάν συγκοινωνίες και έμφαση στο μετρό και τους ποδηλατόδρομους.